Datum 27.12.2003 0:00:00 | Rubrika: Reiki

Pro výchovu dítěte je důležité, aby se dobře naučilo to co se má naučit. To je první krok. Některé děti jsou nemocné nebo disharmonické, že dosažení tohoto prvního kroku je samo o sobě nadlidský úkol. V takovém případě nemá cenu uvažovat o něčem jiném. Ale pro zdravé a talentované děti je důležité porozumět druhému kroku.

Dětství


Dětství je zdrojem kreativity po celý život. Jestliže je dítě příliš cepované, příliš drilované, příliš směřované, tak svoji kreativitu ztrácí. Kreativita je vlastně odvaha udělat něco neznámého.


Kreativita je vlastně odvaha udělat něco neznámého.


Dítě buduje svoji kreativní zkušenost pomocí her. Každá hra, která má pevná pravidla, přinese dítěti určitou jistotu. Dítě se naučí hrát. Dítě se naučí pohybovat se v určitém prostředí hry. Přichází na nové varianty nebo přichází na varianty staré, které jsou však pro něj nové. Dokonce si vymýšlí nové hry.


Hrou může být také známá dětská říkačka nebo písnička. Dítě se učí říkačku nebo písničku. Učí se ji zpaměti. Učí se ji říkat nebo zpívat nahlas a do rytmu. Až ji skutečně umí, tak je pro něj zajímavé si s danou pevně stanovenou říkačkou nebo písničkou hrát. Kreativní hra přinese dříve nebo později vymýšlení nových slov nebo nových melodií. Radost z porušení pevné normy a vzrušení z něčeho nového co vzniklo na podkladě jistoty ze starého.


Většina rodičů při výchově rozumí prvnímu kroku. Maminky učí své děti hry, říkačky, básničky a písničky. Děti jsou chváleny, když vzorně umí básničku odříkat. Jestliže ji opravdu umí, tak dítě touží básničku trochu změnit. Změní jedno nebo dvě slova a baví se tím. Podobně zaměňuje osoby v pohádkách, které předtím mnohokrát slyšelo. Nebo zpívá písničku na jiné melodie.


Pro výchovu dítěte je důležité, aby se dobře naučilo to co se má naučit. To je první krok. Některé děti jsou nemocné nebo disharmonické, že dosažení tohoto prvního kroku je samo o sobě nadlidský úkol. V takovém případě nemá cenu uvažovat o něčem jiném. Ale pro zdravé a talentované děti je důležité porozumět druhému kroku. Porozumět tomu, že dítě už se naučilo co se mělo naučit a že už si s tím hraje. Tou hrou je, že na známý základ vytváří nové varianty. Dítě potřebuje podpořit a pochválit, že si hraje. I když tou hrou porušuje něco co se dřív naučilo. Právě ta nová zkušenost, toto nové umění rodí kreativitu.


Počátek kreativity je porušení staré zkušenosti.





Tento článek pochází ze serveru Sugama.cz
http://www.sugama2.cz/s

URL tohoto článku je:
http://www.sugama2.cz/s/article.php?storyid=90