Uživatel:

• ... (5.11.2012)
  • ... (30.10.2012)
  • ... (29.10.2012)
Zasláno od Pranama dne 19.9.2010 0:00:00 (4214 otevření)

Nedávno jsem se vrátili z plavby Salerno- Malta- Capri -Ischie....

Zažili jsme výbuch sopky Stromboli, kam byl tedy zakázán samostatný vstup pod pokutou 500 euro. Tak jsme vystoupili na vrchol sopky a její činnost byla impozantní. Na fotkách to moc nevyniká, ale na videu je zachycen pěkný výbuch až do výšky 500 metrů. Doporučuji zesílit basy. Tedy ale strach jsme měli ukrutný..

Jinak plavba byla poklidná, bez vážnějšcíh bouřek a silných větrů, což nás vyznavače adrenalinu, větru a vln dost zklamalo. Ovšem i tak jedna členkyně posádky zalehla s mořskou nemocí do podpalubí a vylezla až na Capri, což bylo dosti ke konci.

Ale viděli jsme velrybu, která se líně plácala na hladině a nechtěla odplout,i když jsme jí minimálně půl hodiny obléhali a kroužili. Jediné, co činila, tak že frkala hektolitry vody do vzduchu a koukala na nás svým velrybím okem.

Jinak jsme se dostatečně flákali a objevovali ostrůvky středomoří.......

Video z plavby zde: aha...tedy ještě není na webu, později, nebo osobně ....

Stránky našich plaveb: http://members.chello.cz/tcs/index.php

Slunce
Racek1
Racek2

Bavaria46

Stránky našich plaveb: http://members.chello.cz/tcs/index.php

Jak se nám pluje:

23.4.2010 pátek - Odjíždíme auty do města Salerno v Itálii, kam dorážíme v noci z pátku na sobotu.

Sobota ráno - vyřizujeme zbylé formality, kontrolujeme technický stav lodi a jejího vybavení. Krátce po obědě jsme celá posádka připraveni vyplout.

V neděli k večeru připlouváme k ostrovu Stromboli, kde krátce kotvíme za účelem přípravy jídla a v noci pokračujeme směrem do Messinské úžiny.

U Stromboli jsme setrvali pouze krátce pro přípravu večeře a dále jsme pokračovali směrem na Jih. Za rozbřesku připlouváme k Messinské úžině.

Proplouváme Messinskou úžinou dle našich výpočtů spolu s jižním proudem.

Za další noc a den spatřujeme v ůterý kolem poledne pevninu - ostrov Malta.

Tak zase na pevné zemi po přistání v Msida marina.

Procházka po Valletě, hlavní přístav.

Závěr dne ukončuje večeře s dobrou rybou.

Středu trávíme poznáváním ostrova a cestujeme místními autobusy až k útesům na jihozápad ostrova u města Dingly. Útesu dominuje velký radar.

Středa 28.4. večer - opouštíme Msida marinu a vyplouváme kolem ostrova zakotvit do Modré zátoky u ostrůvku Comino, který leží mezi Maltou a ostrovem Gozo.

Čtvrtek 29.4. - ráno se probouzíme za bezvětří v Modré zátoce. Koupeme se u lodi a vyrážíme prozkoumat blízkou pevninu.

V poledne zdviháme kotvu a vyplouváme k Sicílii, kterou obeplujeme západním směrem, abychom za několik dní přistáli u ostrova Vulcano. Střídá se slabý vítr s bezvětřím a tak používáme i motor.

Další den stále obeplouváme Sicíli.

V sobotu 1.5.2010 ve 13:50 místního času spatřujeme na souřadnicích 13°26'E a 38°21'N velryby, které si nás nevšímají a klidně se povaluji u hladiny. Máme tak dostatek času na jejich pozorování.

V neděli ráno přistáváme v přístavu na ostrově Vulcano. Ale připlouvající a odplouvající trajekty zde způsobují velmi silné proudění vody, které nepřispívá k pocitu bezpečně vyvázané lodi neboť zde nejsou mooringová lana a stojí se na vlastní kotvě s vyvázanou zádí k nábřeží. Proto opouštíme přístav a přesouváme se vedle přístavu na kotvu.

Po zakotvení se vydáváme vzhůru do kráteru a zapůjčeným autem a čtyřkolkou si objíždíme tento ostrov.

Se západem Slunce opouštíme Vulcano a plujeme nocí ke Stromboli, abychom se mohli kochat viditelnými erupcemi této zajímavé sopky, která v pravidelných intervalech vyvrhuje trochu lávy a plynů.

Nedělní ráno, vstáváme časně ráno v 6 hodin a vydáváme se vystoupit na vrchol sopky Stromboli a pozorovat tam erupce z bezprostřední blízkosti.

Po třech hodinách opuštění paluby naší lodi jsme stanuli na vrcholu 960 metrů nad mořskou hladinou. Pozorujeme erupce jednotlivých kráterů sopky.

Večer se začíná zvedat vítr a my opouštíme Stromboli a směřujeme severně Tyrhénským mořem na ostrov Ischia.

Vítr byl přijemně silný 20 uzlů a na Ischii připlouváme o den dříve již v úterý večer. Se soumrakem přistáváme ve městě Casamicciola v marině Aragonesi.

Středa byla využita k návštěvě termálních lázní, kde jsme si užívali teplých koupelí v jednotlivých bazéncích odstupňovaných až do teploty vody 40°C.

Večer se vracíme k lodi a vyplouváme dále k Západu na ostrov Ventotene.

Pěkně se rozfoukalo až 20 uzlů a byla to pěkná větrná etapa.

Ve čtvrtek 6.5. vstáváme pozdě vzhledem k předchozímu přistání ve 3:30 ráno. V poledne jsme konečně vypluli na etapu 40 NM k ostrovu Capri. Je slunečno, zadoboční vítr a táhlé velké vlny.

Poslední noc trávíme na kotvě u ostrova Capri. V pátek ráno vyplouváme na poslední etapu kolem ostrova a zpět do přístavu v Salernu.

V pátek večer v osm hodin jsme definitivně ukončili plavbu vyvázáním lodi v přístavu ve městě Salerno, odkud jsme před 14 dny vypluli. V sobotu ráno předáváme loď charterové společnosti Breeze a vydáváme se auty na cestu domů.

Verze pro tisk Poslat tento článek přátelům
Komentář je vlastnictvím jeho autora. Neodpovídáme za jeho obsah.

Pro plánování kurzů a akcí, evidenci účastníků a rozesílání pozvánek používáme Seminar-CRM