Uživatel:

• ... (5.11.2012)
  • ... (30.10.2012)
  • ... (29.10.2012)
Zasláno od Pranama dne 17.7.2011 0:00:00 (3510 otevření)

Ačkoli je pobyt na moři tisíckrát náročnější než pobyt doma, zapálený jachtař by jej nevyměnil za nic na světě. A tak jsme vyrazili, když Tomášek slavně ukončil své šestinedělí. Na staré bárce, která neměla ani kormidelní kolo, ale pínu, jsme objeli všechny ostrovy a ostrůvky Chorvatska....na moři jsme strávili měsíc.

Tomášek si liboval. Měl dokonalý servisní tým, Tomáše, mne a moře. Všichni svorně houpali. Dále jednoho dne neuvěřitelně ztloustl, že vybadal jak záďový fendr ( baloon). Jeho matka ležela zničeně v přídové kajutě, protože již několik dní nonstop kojila ( a 2 hodiny a to i v noci). Pak se rázem Tomášek vytáhl a během několika hodin vyrostl o pět centimetrů ! Jeho matka se až doma dočetla, že se jednalo o růstový spoort, neboli skok !

Já se starala o Tomáška, Tomáše a kormidlo a Tomáš se staral o loď a o nás..............byla to nejkrásnější MDnMsM ( Mateřská Dovolená na Moři s Miminkem). Za pár dní bude i video. Ovšem jeho oficiální verse bude zřejmě krátká, neboť všechny scény jsou nahaté a tak je budeme muset vystříhat. Kdo by se oblékal, když je Robinson .

Jaké to vlastně bylo:

Ještě před odjezdem zkoušíme záchranné prostředky ve vaně.

11.6.2011 sobota - Večer jsme dojeli autem do Chorvatska na ostrov Murter, kde na nás v marině Hramina čekala objednaná loď. Neděli jsme trávili také zde vybalováním věcí a přípravou na vyplutí. Péče o syna, kterému přede dvěma dny byly právě dva měsíce, zabírá významnou část času a tak nám nyní vše trvá podstatně déle než jsme byli zvyklí.

Pondělí 13.6.2011 - tak jsme vypluli. Opustili jsme ostrov Murter a zamířili na nedaleký ostrov Kakan. Foukal slabý západní vítr do 8 mi uzlů. Velmi poklidnou plavbou na plachty jsme se přemístili o 13 NM dále od pevniny mezi ostrovy.

Tomášek usne nejlépe jen ve vaku, když je někým nošen a pohupován. Asi to bude chtít větší vlny, aby tuto práci za nás převzala loď.

Úterý bylo již větrnější a my jsme zamířili ke Kornatům. Foukalo proti nám a tak jsme křižovali na jeden obrat, jak je patrné z on-line mapy. Zakotvili jsme u ostrova Žakan, kde jsme zůstali na kotvě přes noc i přes nepříznivou předpověď počasí, která varovala před nočními poryvy Bory. Kotevní alarm nám dává jistotu a můžeme klidně spát. Nakonec vítr kulminoval kolem 21 hodiny a pře noc utichal. Kotevní alerm byl zticha a Moniku budil pouze Tomášek aby se mohl kojit.

Ve středu 15.6.2011 v poledne opět vyplouváme. Tentokrát vane silnější severozápadní vítr cca 18 až 20 uzlů a my opět křižujeme.

Moře je již hrubší a Tomášek naopak spokojeně spí v závěsu, který se mi ráno podařilo zhotovit. Konečně pohupování miminkem vzala do svých rukou příroda.

K našemu překvapení Tomášek po celou etapu spokojeně spinkal ve své "hamace". Vlny do 1 metru a vítr 20 uzlů mu dělají prostě dobře.

Ve čtvrtek ráno se probouzíme na klidné hladině stále ještě v Kornatech.

Na motor v bezvětří opouštíme Kornaty a pokračujeme k severní části Jadranu.

17.6.2011 probouzíme se u ostrova Iž a sledujeme východ Slunce, vyplouváme ve slabém zadním větru a tak etapa dlouhá 19 NM nám trvala 7 hodin.

Sobota 18.6.2011 začalo foukat Jugo a žene nás dále na Sever. Moře opět poněkud zhrublo. Odpoledne zastavujeme u ostrova Susak, kde na kotvě zůstáváme do neděle.

Neděle 19.6.2011, včerejší Jugo přešlo plynule v Boru. Vyrazili jsme kurzem k Istrii, moře hrublo a vítr sílil. Po 12 NM plavby rozhoduji s ohledem na malého Tomáška, který i přes zvětšující vlny stále klidně spal ve své hamace, změnit kurz k blízkému ostrovu Unije. Před jižní stranou ostrova, kde jsme hledali místo k zakotvení vypověděl službu motor. Do mělké vody pro zakotvení jsme dojeli tedy na plachty. Odpoledne jsem strávil opravou vodní pumpy a filrtu, které jsou nezbytné pro chlazení motoru. Večer konstatuji, že oprava byla úspěšná a nebrání nám nic v pokračování plavby.

V pondělí zavládlo bezvětří a my přeplouváme na motor na Istrii, kde večer kotvíme v zátoce nedaleko města Pula.

Úterní ráno 21.6. nás přivítal mírný vánek. Opět plujeme na vítr. Vánek je velmi slabý a tak poslední etapa k cíli dlouhá 20 NM nám trvala 7 hodin. Horko je přímo nesnesitelné. Vytváříme stín čím se dá, jsou to převářně pleny a prostěradla.

Ve čtyři hodiny odpoledne míjíme maják a točíme do zátoky u města Rovinj.

Zde se krátce potkáváme s přáteli, kteří zde tráví dovolenou a navštívili nás na palubě.

Na večer přeplouváme ze zátoky do mariny, která bezprostředně sousedí se zátokou. Potřebujeme doplnit nádrže s vodou a zásoby potravin. Vyvázání lodě v přístavu nám také umožnilo společný výlet do města.

Tomášek se po devíti dnech na moři ocitá na pevnině a dostává jako každý námořník svůj příděl rumu (v jeho případě mateřského mléka).

Další dny probíhají v již zaběhnutém rytmu. Z Rovinje směřujeme v jednotlivých etapách jiho-východně. Vracíme se postupně do oblasti Kornat. Většina dní je příjemně větrná a pluje se dobře na plachty.

Pondělí 27.6. opouštíme zátuku Lučica ostrova DugiOtok a plujeme otevřenou stranou moře na ostrov Žirje.

Na ostrově Žirje zůstáváme i celé úterý v zátoce.

Středa 29.6. - celou noc se točíme na kotvě, střídá se v poryvech západní a severovýchodní vítr. Až nakonec ráno v 7:20 se kotva uvolní a dá nám tak nejevo, že jsme asi už dlouho v této zátoce a máme raději plout. Vyrážíme proti větru zpátky do Kornat. Tato etapa se stala zatím Tomáškovým rekordem. Uplul souvisle na vítr 48 NM za 11 hodin (většinu prospal).

V sobotu 2.7. předáváme loď v marině na Murteru, přejíždíme autem do Sukošanu, kde se doplňuje posádka o nové členy a na větší lodi ještě téhož dne večer se vydáváme na odtrov Pašman.

Neděli vyplnila dlouhá etapa až na ostrov Biševo. První polovina etapy byla na plachty, foukal západní vítr, který však ještě před setměním zeslábl natolik, že bylo nutné spustit motor. Těsně před půlnocí házíme u Biševa kotvu a jdeme spát.

Ráno těsně po probuzení jsme navštívili modrou jeskyni z druhé strany Biševa, a poté jsme se vydali směrem Palagruža, kam jsme ale museli doplout na motor, protože zavládlo bezvětří. Odpoledne jsme strávili prohlídkou ostrova a potápěním.

Celou noc se nám špatně spalo, protože odpolední bezvětří se proměnilo v silný vítr a vlnobití, které způsobilo, že se kotva zaryla hluboko mezi skaliska a bylo téměř nemožné ji ráno vytáhnout. Asi po hodinovém snažení nás zachránili potápeči, kteří na Palagruže byli shodou okolností také. Potopili se ke kotvě a navigovali nás jakým najet směrem, abychom kotvu bezpečně vytáhli. A pak už jsme si mohli užívat plachtění a pro změnu trochu hrubšího počasí, které se ovšem k večeru zase zklidnilo. To už jsme stáhli plachty a poslední půl hodinu dojeli na ostrov Vis a k jeho stejnojmennému městu na motor.

Středa byla vyloženě odpočinková. Z Visu jsme přepluli pouhých 9 NM do krásné zátoky ostrova Sv. Klement, kde jsme strávili odpoledne koupáním.

Ve čtvrtek a v pátek střídáme etapy s koupáním a plujeme zpět do domovské mariny v Sukošanu, kde v sobotu 9.7.2011 vracíme loď a vydáváme se zpět na cestu domů.

MAPA A VIDEO KE ZHLÉDNUTÍ ZDE:

Verze pro tisk Poslat tento článek přátelům
Komentář je vlastnictvím jeho autora. Neodpovídáme za jeho obsah.

Pro plánování kurzů a akcí, evidenci účastníků a rozesílání pozvánek používáme Seminar-CRM